Känslan av att tok le för att man är så lycklig :)

Här går det inte för fort med nya inlägg så jag får köra en till snabb genomgång :P

Eller ja det blev visst en hel novell och kopioest med bilder!! Men Frida laer vara stolt oever mej nu naer jag har klarat detta elaende helt sjaelv! :)

Det började med att vi åkte iväg på en tre dagars jungeltur och det var ett kapitel för sej :) Men en helt klart fantastisk tur. Absolut ingenting för otränade blötfeta turister kanske, men är man en hurtig "Happy family" så funkar det kanon.

Naturen här är otroligt vacker! Minus där emot är att traska runt i flippflopp, ingen bra ide, inte ens lite. Men så kan det gå när man är klumpig och lyckas skära upp foten på en dum koblajja :P
På nätterna sov vi i små trähus utefter vägen lr rättare sagt stigarna och på kvällarna käkade vi och satt o trallade runt brasan.
Indiana jones (Frida) gjorde även ett mycket graciöst magplaskliknande fall i vårat camp andra kvällen. Snacka om att vi är riktiga äventyrare :)

Efter trackingen var vi iväg och gosade med tigrar. Det var också en upplevelse. otroligt farcinerande djur! Vi har även hunnit med ett ställe där dom tar hand om illa behandlade elefanter och ger dom en dräglig tillvaro.

Föresten jag fyllde år igår. Eller ja nu var det ju en vecka sedan ungefaer, men aendaa :P jag har skrivit lite i etapper haer:S men men. Jag fick tårta på sängen! Jättetrevligt. Vi var  aeven iväg och gjorde manikyr (flashpacker.com) och sen bjöd dom ut mej på en restaurang med väldigt god mat. Sen blev det att svänga sina lurviga på kvällen :) I min nya frisyr dessutom, tack Fridolin :P
Tack aen en gaang foer att ni gjorde min foedelsedag saa himmla bra Frida, jimmy o George! Ni aer fantastiska:)

Men dagen kom naer Frida var tvungen att bege sej hemoever och Jimmy till Kambodja. Det var inte alls kul och jag var jaette depp haer:( Stackars George fick springa runt halva Chiang Mai foer att faa tag i min favoritglass (cornetto) foer att muntra upp mej igen. Och eftersom vaegen till mitt hjaerta gaar genom magen saa kaendes allt faktiskt lite baettre efter det :P

Annars har vi hunnit med haest ridning och ormfarm, jaettefarligt och inte alls naagon bra ide men aendaa:) Men saa laenge man kan skratta aat elaendet efteraat saa har man vael lyckats ganska bra iaf!

Idag har vi bara softat o i morgon aaker vi vidare till Pai foer daer ska vi klaettra i berg! Hur nu det ska gaa med min nagelfoerlaengning:P (Fina damen vet ni). Och vi har aeven kommit po den brilljanta iden att hoppa bungee jump innan hemfaerd och om jag oeverlever det aer jag nog hemma i mitten av maj naan gaang:P

Saa livet er allmaent po topp och vi lever helt klart efter mottot ''Live fast, die young'' Jaette Farligt:D

Haha puss o kram po er daer hemma!

PS: Vi har blandat hej villt mellan bilderna (George, Frida, Jimmy and Malin)




Vaaran jungel tripp boerjade haer! Frida aer absolut inte ett dugg skraj foer lilla elefanten :P 












Efter vaegen stannade vi till vid ett vattenfall och kaekade lite..











"One big happy Family" plus guiden och naan fransk typ..






Till slut kom vi iaf fram till vaarat foersta stopp daer vi skulle oevernatta. Och ja, som ni kan ser vi fortfarande ganska vaelmaaende ut :P




Vaarat femsjaerniga hotell! :)





Och hurtiga som vi var, var vi upp kl sex och kollade in soluppgaangen..










Vaaran underbara toalett:P (behoever jag saega att vi mer aen gaerna pinkade ute i det fria)


 

Jag plus guide




Vi saag en hel del spaennande spindlar! (Martin: Icke farlig spindel)




Efter ca Vaeldigt maanga timmar i uppfoersbacke, var vi ganska utslagna..




men vi hann iaf med en dusch :P




Som sagt ren var man inte men jag var iaf fraech i truten :)




Och haer aer vaaran fantastiskt glade vaen George! :)






Huset vi bodde i andra natten



Hundar aer onda djur!




Och haer har vi den riktiga Indiana Jones, med kamera vattenflaska o humoeret po topp......



Men tre dagar i jungeln kan visst ta kol po vem som helst :D




Efter jungeln var vi helt klart vaerda en haerlig fika!










Vaarat naesta aeventyr blev tiger kingdom, Jimmi var vaeldigt taggad och jag var inte alls troett :)



















Som ni kan se saa har George aeven sina bra stunder, ibland :P





Myspysig troettis





Sen bar det av till skjutbanan (ingen blev saa klart skadad)






Saej NEJ till plast men JA till laegre transport kostnader :P




Aennu en dag i paradiset





Kan man vara lyckligare aen naer man har ett tandlaekarskoskydd po skallen :)





Nej jag tror inte det..




Jimmi, jag tror det var meningen att du skulle ha brommsat daer inte smilat till kameran :)





Vi aer ju totalt felkonstruerade!




En vaeldigt glad Frida!!





Snacka om felvaccinerade, vart gick det fel? :)




Jag aer min mor upp i dagen (lr hur det nu var:S)




Frida=Bridget Jones




Men det slutade lyckligt!





For fuck sake.... (Det regnade ju)




Frida....




Jimmi...




George...




Hmmm....




Naesta tripp blev Elephant Rescue Sanctuary









Helt fantastiskt!








Alla har vi olika laeggningar :P haha




No words can do this picture justice...... WEIRDOS!!!!! What must the elephant have been thinking?






Vi fick aeven noejet att plaska runt med elefanterna.....




och aeven med varandra! Frida, du staar inte alls i en bra vinkel daer.. inte ens lite :)





Fasen ta dej!!! grrr:P





Inte bra att vara foer sjaelvsaeker du!





Haha en bra ide aer att laesa skyltarna du:P





En bra bild efter fyra maanader, inte illa pinkat du George:)





Min underbara foedelsedags frukost:D





Snacka om "trailer trash"......





Men haer vaende det helt! Ny frissa och kalas presenter:)





Kolla in detta!


Frida o Malin efter fyra timmars manikyr. George o Jimmy efter fyra timmars kortspel.
Vem var foerloraren? hmmm:P



Antagligen foersta och sista kortet daer vi alla ser normala ut! Min foedelsadags middag..
Tackar o bockar vaenner, maten var kanon :)





Foersta kortet sen Frida o Jimmy aakte, totalt katastrof! Dumma orm show, allmaent panik artat:)



Okej daa, bakom galler var det vael helt ok antar jag..





Andra trippen: Jag tog naestan kol po en haest! Inte alls djurvaen jag...



Jag kommer nog alltid hata dej George foer den haer ideen!!!!!
Kolla vad stor jag aer och pollen aer ju jaette liten..





We also had a drink or two along the way....






Helt mållös...





Efter vaara misslyckade foersoek, saa aatergick vi till det vi goer baest! Dricka foer mycket bira:)






Jag fick aeven en hatt av min kaere kompis!




Tack George! (Behoever jag saega att det inte var den snyggaste presenten jag faatt :P)





Men vi lyckades iaf med att ragga upp lite nya vaenner :) Jaette trevliga filurer..











Neeeeeej! Knepiga irlaendare vet ni:)




Vi tog aeven en kopp kaffe! Helt klart toppen..




Till Marie: I am not a bad influence on your daughter.....I swear... ;)






Men kanske po Frida!!!!! hahaha stackare:P

Kommentarer
Postat av: Frida

Malin, jag älskar din blogg! Sluta aldrig blogga!!

Jag saknar dig alldeles fruktansvärt mycket och tycker du ska komma hem nu.



KOM HEM NU!



Och uppdatera mer, det är ju skitkul att se vad ni gör utan mig, även fast jag önskar att jag var med.



Puss och kram

2011-04-07 @ 10:23:15
URL: http://projekt25.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0